Kedi ve Köpek Beslenmesi

Candan Torbalı Veteriner Kliniği

Torbalı veteriner

Acil : 0532 340 86 48

Köpeklerde doyum hissiyatları çok fazla gelişmediğinden öğünler halinde beslenmeye, kedilerde ise bu durum tam tersi olduğundan sürekli önünde yem olacak şekilde beslenme eğilimi gösterirler. Köpeklerin büyük mideleri ve buna ters oranda kısa barsakları vardır. Tehlikeli ya da lezzetsiz olan yemekleri yedikten sonra çıkarma şansları olan çok hassas bir kusma refleksleri mevcuttur.

Sindirim işlemi ağızda başlar. Mide borusu çok esnektir ve büyük parçaların geçmesine izin vermektedir ancak bu durum aynı zamanda tehlikeli olan plastik vb. oyuncakların geçmesine de olanak sağlar. Mide içerisindeki plastik vb. yabancı cisimler sindirilemez ve mide çıkışını, mideden çıkması haline ise bu sefer barsaklarda takılarak barsakların tıkanmasına yol açacaktır. Bu durumda iştahsızlık, kusma, mide ağrısı, halsizlik, tuvaletini yapamama vb. belirtiler göstermeye başlayacaktır. Bu durumda acil olarak hekiminize başvurmanız gerekmektedir. Besleyici ve dengeli bir diyet sağlıklı kaslara, güçlü kemiklere, deri ve kürk sağlığına, düzenli işleyen vucüt iç organlarının kaynağıdır. Besin madde ihtiyaçlarının yeterince karşılanmaması veya bu maddelerin ihtiyaçtan fazla tüketilmesi halinde çeşitli sağlık problemlere neden olmaktadır.

Kedi ve köpeklerimizin beslenmesinde; kaliteli protein kaynağı kullanmak, yağ, lif, vitamin ve minerallerin doğru oranlandığı bir öğün sunmak yararlı olacaktır. Evcil dostlarımız için geliştirilen “ben ne yiyorsam oda onu yer.” Bu düşünce tarzını yavaş yavaş yeni bilgilere ve yeni düşüncelere bırakmalıyız. Siz ne yerse onu değil sadece onun için uygun olan gıda maddelerini yemelidir.  Yaşına, ırkına, cinsiyetine, kilosuna, risk altında olduğu hastalığa ve geçirdiği operasyon varsa ona uygun Veteriner Hekiminizin tavsiye ettiği bir mamayı tercih etmelisiniz. Beslenmede en önemli noktalardan biri ise dostlarımızın sürekli olarak su kaynağına ulaşabilmesidir. Uzun süreli (48 saat ve üstü sürelerdeki) susuzluk durumları ciddi sağlık sorunlarını beraberinde getirecektir.

Ağızdan gelen kötü kokular ise genellikle ev yemeği ile beslenen hayvanlarda görülmektedir. Bu durum yumuşak gıdalarla beslenen dostlarımızın dişi saran tartarlardan kaynaklanmaktadır. Ağız ve diş eti yangısı nedeniyle iştah bozulmaya, dişlerde çürümelere hatta ilerleyen vakalarda fistüllerin oluşmasına neden olmaktadır. Üreyen mikroorganizmalar kalp ve böbrek rahatsızlıklarına neden olabilmektedir. Ayrıntı bilgi için Candan Torbalı Veteriner kliniğine  sizleri bekliyoruz.