Dişi Kedi Kısırlaştırma

DİŞİ KEDİ KISIRLAŞTIRMA

Dişi kediler   yaklaşık  6-8 aylıktan itibaren ergenliğe erişir ve kızgınlık göstermeye  başlarlar. Kızgınlıkta olan dişi kedini normal rutini dışında sesler çıkarmaya, hırçınlaşmaya, evden kaçmaya çalışma, camdan atlama, çiftleşme pozisyonu alma, yere sürtünme, sırtını yere paralel olarak tutma bu sırada da yüksek sesler çıkarma gibi davranışlar sergilerler. Bunlar kızgınlık belirtileridir.

Dişi kedilerin kısırlaştırılması ile ileri  yaşlarda oluşabilecek olan, meme tümörü, yumurtalık  ve rahim kanseri gibi sağlık problemlerinin oluşması engellenir. Çiftleşmesi istenmeyen kedilerin kısırlaştırılması alınacak en doğru ve sağlıklı karar olacaktır

Dişi kedilerin kısırlaştırma operasyonu ilk kızgınlık belirtileri geçtikten sonra yapılabilir.  Kızgınlık dönemlerinde dişi  kedi kısırlaştırma operasyonu önerilememektedir. Operasyon için kızgınlık döneminin geçmesi beklenmelidir. Çünkü kızgınlık döneminde olan kedinin ovaryumları ve uterusunda bulunan kan damarları genişler. Bu durum operasyon esnasında anormal kanamalara sebebiyet vermektedir ve devamında farklı komplikasyonlarda oluşabilir. Bu yüzden kızgınlık belirtileri geçtikten sonra operasyon yapılmalıdır.

Dişi kedi kısırlaştırma operasyonu öncesinde 12 saat boyunca yemek verilmez. Operasyon öncesinde genel sağlık muayeneleri ve değerleri kontrol edilerek sağlıklı olduğuna karar verildikten sonra, anestezi işlemi uygulanarak, kedinizin acı duymaması sağlanır. Dişi kedi kısırlaştırma operasyonunda kullanılan aletlerin steril olması, operasyon yapılan alanın temiz ve düzenli olması postoperatif dönemde kedimizin herhangi bir komplikasyona maruz kalmaması açısından oldukça önemlidir. Her operasyonda olduğu gibi burada da anestezinin riskli olduğu gerçeğini göz ardı etmemek gerekir.

Dişi kedi kısırlaştırma operasyonu abdomenden açılan ensizyon ile karın boşluğuna girilerek yumurtalık ve rahime ulaşma, bunların bağlanarak alınması şeklide yapılmaktadır. Dişi kedi kısırlaştırma işlemi erkek kedi kısırlaştırma işlemine göre daha zorlayıcı olmasının sebebi daha kompleks bir operasyon olmasından kaynaklanmaktadır. Karın boşluğuna girildiğinden riskleri bu oranda fazladır.

Operasyon sonrası bakım çok önemlidir. Kediniz içgüdüsel olarak dikişleri yalamaya çalışacaktır. Bu işlem enfeksiyon kapmasına dikişlerin açılmasına sebep olacaktır. Bu yüzden operasyon sonrasında mutlaka boyunluk takmaları ve operasyon alanının korunması gerekmektedir.

Kısırlaştırma sonrası dişi kedinizin metabolizmasının yavaşlayacak, davranışlarında değişiklikler meydana gelecektir.  .

Kısırlaştırma işlemi metabolik aktiviteyi azaltır ve buna bağlı olarak kilo alımı ve iştah artar. Yaşlı hayvanlarda gençlere oranla kilo alımı daha fazla olduğu görülmektedir. Huyları daha yumuşak ve eğitime yatkın olurlar.

Tüm bunlar dikkate alındığında; dişi kedi kısırlaştırma operasyonundan sonra kedinizin genel hayatında bir takım değişikliklere gidilmesi gerekecektir. Diyet mamaya geçiş kilo alımının önlenmesinde ve üriner sistem hastalıklarının azalmasında yardımcı olacaktır.

Ayrıntılı bilgi için Candan Veteriner Kliniği

Acil Telefon 0532 340 86 48