En Çok Sorulan Sorular

Candan  Veteriner Kliniği  internet sayfasının bu bölümünde   sizden gelen  en çok sorulan sorularınıza cevap verdik.

Kediler neden kokar

• Genellikle evcil hayvanlar içinde kediler en az koku yaratan hayvanlardır.  Sağlıklı kediler hiç koku yaratazlar . Eğer kedinizden rahatsız edici bir koku  duyuyorsanız öncelik   kokunun nerenden gediğini  bulmaya çalışısın  ve veteriner hekiminize danışın. Kedinizde oluşan koku  bir kedi cilt  hastalığı  belirtisi olabilir.

Kedi aşı ve fiyatları

Kedilerde tırnak kesimi

• Kedilerin tırnakları iki kısımdan oluşur . Canlı ve ölü keratin tabakası. Tırnak kesimi yapılır iken canlı dokuya  yaklaşık 45 derece açı ile kesilmelidir.   Kedi tırnağı kesim  işlemi kediler için özel  kedi tırnak makası ile yapılmalıdır.

Kedi  tüyü  dökülmesi

• Kedilerin tüm vücutları tüyler  ile kaplıdır.  Tüylerin  iç ve  dış faktörlere bağlı olarak    bir ömürleri vardır. Bu ömürlerini tamamladıklarında ölmüş kök  kısmından kedi tüyleri dökülür.  Kedi tüyü dökülmesini sıfıra indirecek  hiçbir uygulama yoktur.  Sadece dökülme miktarını azaltabilir.   Kedi tüy dökülmesini azaltmak için öncelikle kaliteli  bir mama ile beslenmesi gereklidir.  Kaliteli mama ile beslenen her canlı daha sağlıklı deri ve tüy yapısına sahip olur.  Kedi tüyü sağlığı olarak ikinci dikkat etmemiz gereken nokta onları taramaktır. Son olarak da kediler için  formüle  edilmiş vitaminin biyotin tabletleri kullanılabilir.

Kediler ne ile beslenir

• Kediler doğada etçil hayvanlardır. Doğada  çeşitli böcekler , kemirgenler , kuşlar , küçük memeli  hayvanlar , küçük sürüngen  hayvanlar  ve balık gibi canlılar ile  beslenerek yaşamlarını sürdürürler . Evimize aldığımız kedimizi   doğadaki gibi besleyemeyeceğimize  göre onlar için yaşına  ve fizyolojik durumuna uygun bir  kuru kaliteli kedi maması ile beslenmelidir.  Evsel  yemek artıkları  kedinizin çok hoşuna gitse de  bu gıdaların onların doğasına aykırı olduğu ve ilerleyen zamanlarda onlara çeşitli hastalıklara neden olacağı unutulmamalıdır.

Kedi ayağı neden şişer

• Kedinizin ayağı şiddetli enfeksiyon  vurma çarpma gibi  travma  sonucunda şişebilir bu gibi durumlarda mutlaka veterinerinize başvurun.

Kedi alerjisi

• Kediler  ev ortamlarında yaşamaya başlaması ile bir çok sağlık sorunu ile de karşı  karşıya kalmaktadır. Bu  sağlık sorunlarından biriside alerjidir.  Öncelikler kedimizin neye karşı alerjisi olduğu tespit  edilmeli ve ortadan  kaldırılmalıdır. Daha sonra veterinerinizin  reçete ettiği alerji ilaçları ve mamaları kullanılabilir.

Kedi ilaçları

• İlgili yasa gereği kedi ilaçları sadece veteriner kliniklerinde ve   yetkili eczanelerden alınabilir. Eczanelerden sadece reçete ile veteriner  ilacı alabilirsiniz.  Petshop ve hayvan ürünleri satan yerlerde  kedi ilaçları satışı yasaktır.

Kedinin ot yemesi

• Kediler  normal   diyetlerinde ot ile beslenecek bir mideye sahip değillerdir.  Genellikle mineral vitamin eksiklerinde yada  çeşitli mide problemlerinde ot yeme isteği duyarlar .  Kedilerin  uzun süre ot yemesi patalojik sonuçlar  ortaya çıkarabilir ve akut mide  gastritine  neden olabilir. Bazende  midelerinde oluşan tüy topaklarını kusabilmek için ot yerler. Kedimize düzenli olarak  malt verirsek  midesinde tüy topakları oluşmasını engelleriz.

Kedilerin  memeleri  neden şişer

• Hamileliğin  ilk yarısından sonra
  • Yalancı gebelik durumları ve hormon bozukluklarında
  • Meme iltihabı mastit durumlarında

Kedilerin tuvaleti geldiğini nasıl anlarız.

• Kediler tuvaletleri geldiğinde  huzursuzlanırlar ve  patileri ile  bulundukları yeri kazma isteğinde bulunurlar.   Kedimizin önünde  onlar için uygun bir kapta koyacağınız kedi kumu  tuvalet işlemi için yeterlidir.

Kedilerde iltihap  enfeksiyon tedavisi

• Kedinizde iltihap veya enfeksiyon olduğunu düşünüyorsanız internetten yada kulaktan dolma bilgiler ile tedavi şansının oldukça düşüktür.  Çevrenizden  duyacağınız tedavi şekilleri  kedinizdeki  hastalığının geçirmeyeceği gibi daha kronik bir hal almasına neden olabilir. Hatalı ve bilinçsiz kullanılan antibiyotikler yüzünden   tedavide kullanılan ilaçlar sürekli değişmektedir.

Kedi nasıl yıkanır

• Genellikle kedilerin yıkanmasına çok gerek kalmaz kediler günlük olarak  temizlikleri düzenli yaparlar. Suyla arası iyi olmayan kedilerimizi yıkamak zorunda kalırsak onların vücutlarına uygun Ph değerine sahip dermotolojik şampuanlar ile  yıkamalıyız.

Kedinin gözünden yaş gelmesi

• Kediler insanlar gibi duygulandıkları   veya canları yandığında göz  yaşı nadiren oluşur  veya oluşmaz. Gözü yaşaran bir kedinin ya gözünde bir enfeksiyon vardır  yada  genel bir  enfeksiyonun göze yansıması  durumu oluşmuştur. En yakın veterinere  götürmenizde fayda var.

Kedilerdeki mantar insana geçer mi

• Kedilerde oluşan mantar hastalıkların birçoğu zoonoz yani hayvanlardan insanlara geçebilen türdedir.  Mantar hastalığı tedavisi kolay bir hastalık olur iyi bakım ve beslenme ile  hızlı bir  şekilde iyileşir.

Köpeklerde kanlı ishal tedavisi

• Köpeklerde kanlı isal tedavisi oldukça zor ve maliyetli ve sadece veteriner hekimlerin   yapabileceği bir tedavidir. Köpeğinizin kanlı ishal olmaması için alacağınız önlemler ile   bu  hastalıktan koruyabilir ve  ölümle sonuçlanacak durumların önüne geçebilirsiniz.

Sokak köpekleri kısırlaştırma (Torbalı Hayvan Barınağı)

• Sokak köpeklerini kısırlaştırma işlemi  yerel yönetimlerin    bünyesinde kurulan  hayvan rehabilitasyon merkezleri tarafından  yapılmaktadır.  Torbalı belediyesi  veteriner işleri  telefon

Ücretsiz veteriner

• Sahipli  yada bir kişi tarafından  beslenen  köpek yada kediler için ülkemiz yasalarında   hayvan sağlık sigortası olmadığından  özel veterinere  ücret karşılığında bakım ve aşıları yaptırmak zorunluluğu vardır.   Devlette olan veterinerler sadece sokak  hayvanların  bakımları için  yıllık ihale  karşılığında veteriner malzemesi  alıp  ücretsiz  uygulama yaparlar.  Özel veterinerlerin   aldığı tüm alet  ekipman ve ilaçlar  kendi bütçelerinden alırlar  , devlet herhangi bir teşvik pirim yada destek sağlamaz.

Köpekler kaç adet  yavru doğurur

• Bu  sorunun  net bir cevabı yoktur.  Genel olarak  küçük  ırk köpekler   bir batımda  daha az  yavru    (1-3) dünyaya getirken  büyük  ırk  köpekler daha çok sayıda (5-6) yavru dünyaya getirirler.

Köpeğin ot yemesi

• Köpekler  normal   diyetlerinde ot ile beslenecek bir mideye sahip değillerdir.  Genellikle mineral vitamin eksiklerinde yada  çeşitli mide problemlerinde ot yeme isteği duyarlar .  köpeklerin  uzun süre ot yemesi patalojik sonuçlar  ortaya çıkarabilir ve akut mide  gastritine  neden olabilir.

Köpek kaç aylıkken  alınmalı

•  Yavru bir köpek sahiplenmeye karar verdiğinizde en önemli düşünmeniz gereken konu   kaç günlük olduğudur. Yasalarımıza göre yavru  köpekler 45 günden önce satılamaz annesinden ayrılamaz.  Bir çok pet shop ve  köpek satısı gerçekleştiren yerde  hem bakım maliyeti hem de küçük olduklarında daha sevimli ve rahat satıldığı için 45 günden daha küçük yavruları satışı yapılmaktadır. Tavsiyemiz annesini en az 2 ay emmiş olan yavruları tercih etmenizdir.

Torbalı veteriner, Ayrancılar Veteriner , Pancar Veteriner, Yazıbaşı Veteriner

En Çok Sorulan Sorular&rdquo hakkında 2 yorum

1. Bir inege gebelik aşisi yapildiktan sonra 9 ay sonra neden doğumu 20 gun gecikir lutfen yardimci olun
    Gebe gibi gorunuyur ama dogumu su an 20 gun gecikti hala daha doğum yapmadi