KEDİ PİRESİ

Acil 05323408648

Kedi piresi ve  köpek piresi  konakçı oldukları  hayvanları ısırdıklarında   alerji etkisi gösterirler ve  sürekli kaşıntı isteği doğururlar. Bu kaşıntı fazla olduğunda  belirli yerlerde tüy dökülmesi ve  kızarıklık hatta yaralar oluşabilir.

PİRELER  HAKKINDA EN ÇOK SORULAN SORULAR

Sirke  kedi piresine etkili mi?

Sirke keskin kokusu sayesinde bir çok canlıda  uzaklaştırıcı etkisi ve antiseptik etkisi olsa da  kedi piresine  çok  fazla etkili değildir.

Kedi piresi insana geçer mi ?

Kedi pireleri   ger sayısı çok  fazla olur ise insana geçebilir ve ısırarak insanlara alerjik etki  bırakabilir. Bu durum ile  en çok apartman  bodrumlarına yavrulamış  yavru kediler sayesinde sayısı hızla artmış pire popülasyonlarında  görüyoruz.

Kedi piresi eve yayılır mı?

Kedinizin düzenli olarak   veteriner hekiminizin önerdiği taktirde pire damlasını yaptırmadığınızda bir süre sonra  herhangi bir yerden gelen pireler kedinizin üzerinde çoğalabilir. Pireler genellikle kam emdikten sonra yumurtalarını  kedi üzerine bırakırlar . Kedi üzerinde pire  yumurtaları kedi üzerinden düşerek   evde  yayılır.  Bir süre sonra yumurtalar  çatlar ve  eviniz pirelenmiş olur.

Kedi piresi için doğal yöntemler var mı?

Pireler için piyasada tek çözüm olan  bir çok akarisit insektisit özellikte  zehir niteliğinde ilaçlar bulunmaktadır. Bu ilaçların çoğu pireleri  felç  ederek ölmesini sağlar. Bu uygulamaların hepsi uzman yada bilgili kişiler tarafından yapılmalıdır. Aksi  taktirde  zehirlenmeler oluşabilir.  Kedi piresi için kullanılan bitkisel ürünlerin çoğu sadece kaçırıcı tipte olup öldürücü değildir. Bu nedenle de   bitkisel pire ilaçları net bir çözüm sağlamaz.

Kedi piresi nasıl anlaşılır ?

Çoğu zaman kedinizin üzerinde ki pireler  fark edilmeyebilir. Bunun   en temel nedeni kedinizin yoğun bir  tüy örtüsü ile kaplı olan kürküdür.  Evde   kedinizi  beyaz bir  masa yada benzeri açık renk zeminli düz bir  yere koyun . Kedinizin tüylerini biraz silkeleyin.  Eğer kedinizden siyah  herhangi bir toz dökülmüyor ise kedinizde ya pire hiç yoktur yada  sayısı çok azdır. Eğer silkelediğinizde kedinizden siyah toz dökülüyor ise  üzerine bir miktar kolonya dökün . Yaklaşık 5 dakika sonra   tozlar hafif kırmızı renkte  çözünmeye başlar ise   bu kirlerin pire dışkısı olduğunu gösterir ve kedinizde çok miktarda pire fardır.

Kedi piresinden nasıl kurtulunur ?

Öncelikle kedinizin pirelenmemesi için mutlaka  veteriner hekimin önerdiği sürelerde kedi pire damlası  uygulamanızda  fayda var.  Aksi taktirde kedinizi pire istilasına açık hale gelecektir. Kedi piresin den en çok  apartman yada kömürlük gibi yerlere yavrulayan  yerlerden şikayet gelir.  Öncelikle  kedilerde pire damlası yapılmalı ardından ise   uygun bir  insektisit akarisit pire  zehiri ile  kedilerin bulunduğu yer  yumurtalardan çıkacak yeni pireler de göz önüne alınarak  4 gün ara ile üç kez ilaçlanmalıdır.  Bu ilaçlama sırasında kedi mutlaka o ortamdan uzaklaştırılmalıdır.