Kedi Traşı

ACil: 0532 340 8648

Evcil hayvanların içinde en çok beslenen türler biride  kedilerdir. Oyuncu   ve sevimli olmaları ile evin ayrılmaz bireylerinden biri  haline  gelirler. Ne kadar  insan  hayatına  ayak uydurabilseler de zamanla  ortaya çıkan bazı sorunlar olabilir. Bunların en başında kedilerin tüy dökme problemleri gelir. Doğal  bir süreç olan tüy dökümü ev halkı tarafından hoş karşılanmayabilir. Tüy dökme  problemlerinin en radikal çözümlerinden biri  kedi traşıdır. Kedi traşı  aslında geçici bir çözümdür. Tüyleri yine dökülür ama kısa oldukları için e çok rahatsızlık yaratmaz.  Kedi traşı genellikle anestezi altında gerçekleştirilir. Kedi traşı esnasında  anestezi verilmesinin nedeni ise kedilerin makine sesine  ve titreşimine karşı  çok  hassas  olmalarıdır.   Anestezi olmadan  yapılan  traşlar da kedilerin kıvrımlı ve ince olan  derilerinin bir çok noktasında ani yaptıkları hareketler yüzünden  derin kesik ve yaralar  olabilmektedir.

Çoğu tüy dökümü şikayetlerinin temelinde  kedinize uygun olmayan beslenme  şekilleri yatmaktadır. Evden  verilen gıdalar yada marketlerde satılan ucuz  mamaların  besleyicilik oranları çok düşük olduğundan sağlıklı tüy gelişimini olumsuz etkileyecektir.  Kedi traşı öncesinde   iyi bakım besleme ile  dökülen tüy miktarı önemli oranda azaltılabilir.

Kedi traşına karar verdiğinizde  anestezi alacağı için  hekiminize danışmalısınız. Kedinizin genel sağlık durumu iyi olmalı ve yakın zamanda herhangi bir hastalık geçirmediğinden emin olunmalıdır. Traş  olacak kedimiz bir gün önceden aç bırakılmalı  ve sabah erken saatlerde traş işlemine başlanmalıdır .  Gün boyunca da hekim nezaretinde kalıp anestezinden uyanma  safhaları kontrol edilmelidir.

Torbalı Candan Veteriner Kliniğinde  ı işlemleri  randevu ile gerçekleştirilmektedir.