Köpek Traşı

KÖPEK TRAŞI NEDEN  YAPILIR

Randevu için 02328555559

Köpeklerin vücutların tamamı tüyler ile kaplıdır. Bu yüzden düzen  tüy bakımı gereklidir.  Doğası gereği  köpekler tüyleri   mevsim geçişlerinde yılda iki kez  dökerler. Tüy  dökme nedeni ise  mevsime uygun yazlık veya  kışlık  tüylerin çıkmasıdır.     Bu tüy dökülmeleri kalça ve karın altında saçak görüntüsü ile dikkati çeker  ve  dökülme işlemi yaklaşık 1 hafta 10 gün içinde tamamlanır.   Fakat ev içinde yaşayan ve mevsim geçişlerini    hissedemeyen  köpeklerde durum farklıdır.   Dökülmeler  uzun süre devam eder  ve ev   yaşantısı içinde olumsuz bir durum oluşturur .  Bu durumda köpek sahipleri veteriner kliniklerini  arayarak köpek traşı  talep ederler .  Çünkü bu tüylerden kurtulmanın en kolay yolu köpek traşından geçer. Taraş ile tüy boyları kısaldığı için  dökülen miktarda az görünmektedir.  Köpek traşına karar vermeden önce  başka basit çözümler ile  tüy dökülmesinin  önüne geçebiliriz.  Birinci olarak  iyi bakım ve kaliteli bir mama ile besleme ile  tüy dökümü  en aza indirilebilir.  İyi bakımdan kastedilen köpeğimizin düzen li olarak günlük uygun ekipmanlar ile taranması  gerektiğinde ciltleri için uygun bakım ürünleri uygulanmasıdır.  İyi besleme konusunda ise köpeğinizin  kaliteli bir mama ile beslemek gelir. Kaliteli mamaların içinde gerçek et oranı yüksek olup mama fiyatı ucuzladıkça   gerçek et oranı azalır ve yerini sadece  et ve tavuk aromasına bırakır. Kötü  ve ucuz mamalar ile  beslen köpeklerin tüyleri mat ve daha çok dökülür.

PET KUAFÖR

Köpek traşına karar verdiğinizde mutlaka işin ehli olan ve azda olsa köpek anatomisi ve fizyolojisinden anlayan bir köpek kuaförünün yapmasında köpeğinizin sağlığı için  fayda vardır.  Bilinçsiz ellerde köpeğinizin bir çok yerinde kesik ve  yaralanmalar olabileceği gibi  temizliği tam yapılmamış traş ekipmanlarından bulaşabilecek  hastalıklar ile köpeğiniz risk altında olacaktır.

KÖPEK TRAŞI  ANESTEZİSİ

Köpek traşıda bir  diğer önemli faktörde  köpeğinizin anestezi alıp almayacağıdır. Haraketli heyecanlı yada agresif bir  köpeğiniz var ise   kuaför oldukça  zorlanacak sırt bölgesi gibi yerler kolay traş edilse de  karın altı ve patiler traş edilemeyecektir. Bu  gibi durumlarda maalesef anestezi uygulamak zorunda kalıyoruz.  Eğer köpeğiniz ilk defa traş oluyorsa mutlaka  anestezi alma ihtimaline göre  mutlaka aç karnına getirilmelidir.  Anestezinin  riskli olduğu unutulmamalıdır.

MAKİNE KÖPEK TRAŞI VE MAKAS KÖPEK TRAŞI

Köpek traşı makine ve makas traşı olmak  üzere ikiye ayrılır. Makas traşı sadece çok uslu  ve sakin olan ve bulunduğu yerde sabit kalabilen köpeklerde  yapılabilir. Hareketli olan köpeklerde yaralanmalara neden olabilir.  Makine  traşı genellikle 3 numara ( 3mm) yapılır bunun nedeni tüy dökülme   uzunluğunu en aza indirmek ve  tüylerin tekrar çıkma süresini uzatmaktır.  Ayrıca 5 numara ve 7 numara  gibi farklı  uzunlukta  traş numaralarıda mevcuttur. Bu numaralar  çok ince yada kirli olan  tüy  yapısında etki  göstermemektedir.

KÖPEK TRAŞI FİYATLARI

Köpek  traşı fiyatları  değişgenlik  göstermektedir.  En kısa    en fazla 10 kilo olan  sakin ve  uslu  köpekte  1 saat kadar sürmekte ve bu  standart göz önüne alınarak  diğer köpekler için köpek traş fiyatları oluşturulmaktadır.  Ayrıntılı bilgi için 02328555559