KÖPEKLERDE KENE

TORBALI VETERİNER

02328555559

05323408648

Havaların ısınması  ve bitkilerin yeşermesi ile birlikte kenelerde hızla çoğalmaya  başlar .  Keneler   örümcekler ile aynı  sınıfta olup iri birer akardır. Zorun bir kan emici parazitlerdir. Bacaklarındaki çengeller sayesinde   deriye veya kıllara rahatça  tutunurlar . Ağızlarındaki  hortumları ile   deriyi delerek  kan emerler.  İyi ce kan emdikten sonra şişerler ve   kendilerini konak üzerinden yere  atarlar.  Kan emerek yeterli enerjiye sahip olduktan sonra  yumurtalarını bırakırlar ve  daha sonra tekrar bir av bulmak için  ağaç   yaprak yada otların uç noktalarında  kedi köpek gibi   konak olarak yaşayacakları avlarını   beklerler.

KÖPEK KENESİ İNSANA  ZARARLI MI ?

Keneler  vücutlarından bir çok paraziter  etkenleri taşırlar. Hayvanlardan insanlara geçen  hastalıklar (zoonoz)  keneler yolu ile  geçebilir.

KENE NASIL ÇIKARILIR  ?

Keneler  ağızlarındaki hortumları sayesinde  deri içine yapışırlar.  Yanlış bir şekilde müdahale sırasında  kene vantuzu  deri içinde kalabilir ve kenenin tükrük  bezlerinde olabilecek bazı bulaşıcı hastalıklarında  geçmesine neden olur. Bu yüzden dikkatli bir şekilde  kene penseti  , kene kaşığı gibi aparatlar  ile çıkarılmalıdır. Bu  uygulamalar için bir sağlık kuruluşuna başvurun.

KÖPEK KENE İLAÇLARI

Veteriner kliniklerinde  keneler için geliştirilmiş  pire kene damlaları mevcuttur. Bu  damlalar içeriği yüksek miktarda böcek ilacı içeren  ürünler olup  sadece veteriner kliniklerinde bulunur  ve sadece veteriner tavsiyesi ile kullanılmalıdır. Kene damlaları  deri altı bağ ve yağ dokuda birikerek  kene  köpeği ısırdığında  ölmesini sağlar  etkisi yaklaşık 30 gündür.  Kene ilaçlarından  diğer çok kullanılanı ise  pire kene tasmalarıdır. Bu tasmaların içinde de az miktarda sürekli salınım özelliği olan  böcek ilaçları bulunur etkisi  kene damlasına göre zayıf ama daha uzun sürelidir.  Kontak  etkili olarak da pire kene  tozları ve şampuanları piyasada mevcut olup etkisi sadece  birkaç gün sürer.

Yazımız üst kısmında belirtilen ürünler sadece veteriner kliniklerinde bulunur ve veteriner tavsiyesi ile kullanılmalıdır.  Ehli olmayan  kişiler tarafından  kullanıldığında  zehirlenme gibi üzücü  tablolar ortaya çıkabilir.

Bir çok kişi  petshop ve  benzeri yerlerde satılan  doğal içerikli yada içeriği belli olmayan ürünleri kullanır.  Bu ürünlerin ya hiç etkisi olmaz yada kısa süre  az miktarda da olsa kaçırıcı etkisi  olabilir.

Ayrıntılı bilgi için Torbalı Candan Veteriner Kliniği