Köpeklerde Uyuz Hastalığı

CANDAN VETERİNER KLİNİĞİ

TORBALI VETERİNER

Köpeklere uyuz  hastalığı nasıl bulaşır

Öncelikle  köpeğin uyuz olabilmesi için bağışıklık sistemin düşük olması gereklidir.  Uyu z böcekleri  fırsatçı   böcek türleri olup konaklarının savunma  sisteminin düşmesini beklerler. Yavru  köpeklerde  uyuz  hastalığının sık görülmesinin nedeni yeterince bağışıklık sisteminin  oturmamış olmasıdır.  İkinci nedeni ise  annelerinden  geçmesidir.  Uyuz  daha çok temas yolu ile geçse de    uyuz köpeklerin  kullandığı mama kabı tasma  yattıkları yatak gibi  yerlerden de  sık olarak geçer

Köpeklerden insanlara  uyuz geçer mi

Bağışıklık sistemi güçlü olan insanlara uyuz  hastalığı kolay kolay geçmemektedir.  Fakat  bağışıklık sistemi zayıf yoğun stres altındaki  insanlara  köpeklerden uyuz  hastalığının geçtiği  bildirilmiştir. Öncelikle  çocuklar  daha  sonra  kadınlar  en son olarak da  erkekler  risk  altındadır.

Uyuz  belirtileri nelerdir

Köpeklerde uyuz  hastalığı öncelikle  hafif  kaşıntı seklinde başlar .   Kaşıntının nedeni uyuz  böceklerinin köpeğinizin derisi içinde açtığı  tünellerdeki  bıraktığı yumurta dışkı ve uyuz   böceğine karşı oluşan  aşırı hassasiyet sonrasındaki  alerjidir.  Kaşıntılar zamanla şiddetlenir ve   kızarıklıklara döner bir süre sonra  bu kızarıklıklar  kaşıntı nedeni ile  kanayabilir ve kanayan odaklar ise fırsatçı organizmalar  ile enfekte olur. Enfeksiyon  genel bir  hal olur  ise ateş  ve halsizlik görülebilir.   Genellikle  demodex uyuzunda  göz çevresinde  dökülmeler  ve parmak aralarında enfeksiyonlar  görülür.  Uyuz köpeklerin derilerinin sebum  (yağlanma) tabakası bozulduğu için  genellikle pis bir  koku yayılır. Deri zaman  ile matlaşır   kurur ve dökülür.  İleri uyuz vakalarında  uyuz köpeklerin derileri koyulaşır , siyaha yakın bir renk alır.  Uyuza bağlı tüy dökülmeleri genellikle  bacak içlerinde karında kulaklar da ve göz çevresinde başlar. Uyuzun kesin teşhisini uzaman bir hekim kolayca koyabileceği gibi  net teşhis mikroskopta uyuz böceklerinin görülmesi ile konur. Köpeklerimizin uyuz olmaması için en güzel alınacak  önlem bağışıklık sistemlerini güçlü tutmaktır. Bağışıklık sistemi  güçlü olan köpeklerde uyuz böcekleri  üreyemez .Uyuz  hastalığının tedavisinde  ne kadar erken başlanır ise  çözüm o  kadar hızlı olur . tedavide uyuz için geliştirilmiş enjeksiyon seklinde olan   ilaçlar ile birlikte ilaçlı banyo uygulamaları  tedaviyi hızlandırır.   Piyasada satılan bitkisel ürünler maalesef uyuz  hastalığı tedavisinde  etkili değildir.