YAVRU KEDİ BAKIMI

YAVRU  KEDİ BAKIMI

Yavru kediler  he zaman  oyuncu yaramaz ve sevimli oldukları için  çok sevilirler. İlk kez bir kedi bakacaksanız  öncelikle bir veteriner hekime  danışmanızda  (bakımı aşıları maliyeti gibi konular için) fayda var. Kedi bakmaya karar verdiğinizde   yavru kedinizi nereden  sahiplendiğiniz çok önemlidir. En  sağlıklı  sahiplenme sekli aşıları ve bakımı düzgün  yeterince anne sütü emmiş olan  bir kedi sahiplenmektir. Böyle bir yavru kedi   sağlıklı olacağı gibi  bir çok hastalığa karşı  bağışıklık sitemi  güçlü olacaktır. Ayrıca  annesinden geçebilecek   bir hastalık olmayacağı için  ileride bir sağlık problemi ile karşılaşma şansınız  çok az olur.  Anne altından bir kedi en erken 45 günlük alınmalıdır. Ne kadar çok anne   yanında kalır  ise sizin  yavru kedi bakımınız  o kadar kolay olur. Annesi yavrusuna   nasıl temizleneceğini   tuvaletini kum kabına  yapması gerektiği gibi bilgileri öğretir.

YAVRU SOKAK KEDİSİ BAKIMI

Sokaktan barınaktan yada   annesi ve geçmişi bilinmeyen bir yavru kedi aldığınızda  ise  zaman  kaybetmeden bir veteriner  hekime kontrol ettirmelisiniz. Veteriner hekiminiz  muayene sonucuna göre size  yavru kedi bakımı için size  uygun olan  bakım ve beslenme  programı oluşturacaktır. Ayrıca sokak kedilerinde  bir çok viral ve paraziter  hastalıklar  olabilir. Kedinizi aldığınız birkaç gün içinde kedinizin herhangi bir sağlık sorunu olmasa da  birkaç gün sonra kuluçkadaki  hastalık ortaya çıkarak kedinizin   hastalanmasına  hatta  ölmesine neden olur. Bu gibi olumsuz sorunlar ile karşılaşmamak için  kedinizin  ilk aldığınızda  kan tahlillerini ve veteriner hekiminizin   şüphelendiği  bazı hızlı test kitlerinin yapılmasında  fayda olacaktır.

BİR KEDİNİN  KAÇ GÜNLÜK OLDUĞUNU NASIL ANLARIZ

Yaklaşık olarak kedinizi aldığınızda   gözleri kapalı veya yeni açılıyorsa yaklaşık 1 hafta ile 10 günlük, gözleri açılmış ve süt dişleri çıkmamış ise 10 ile 20 günlük  , dişleri çıkmış  ve gözleri hala mavi ise  yaklaşık 20 ile 30 günlüktür. Yaklaşık 30 günden sonra gözlerinin maviliği asıl göz renklerini alır.

YAVRU KEDİ BESLENMESİ

Kedinizi  yaklaşık 10 günlük ise   piyasada satılan ve anne sütü yerine  geçen ürünlerden  alıp kedi  biberonu ile onu yaklaşık 3-4 saat aralıklar ile beslemelisiniz.  Her  beslemeden sonra kedinizin  karnını  ovalayarak masaj yapmalı  , hafif nemli bir pamuk ile  poposuna  yapılan masaj ile  kaka ve çiş yapılması  sağlanmalıdır.   Yavru kediler yaklaşık 27 derece   gibi bir sıcaklıkta tutulduğunda  hasta olma şansı  azalır. 20. Güne gelen yavru kedilerin çok az miktarda  ıslatılmış kuru mama  yemesi sağlanmalıdır. Bu sayede kuru mamalara geçiş  sağlanır. Yaklaşık 30 günde yarı yarıya anne sütü yerine  geçen süt ve   uygun bir yavru kedi maması  ile beslenmeli ve 45 günlük olduğunda sütten kesmek için hazır  hale gelir .Her beslemeden  sonra karnına ve poposuna masaj yapılması unutulmamalıdır .

YAVRU KEDİ AŞILARI

45. günde  yavru kedinizi veteriner kontrolüne götürmelisiniz. Herhangi bir sorun yok ise parazit tedavileri yapılmalı ve yaklaşık 10 gün sonra da  ilk karma aşısı uygulanmalıdır. Yaklaşık  15 ile 21 gün sonrada ikinci karma aşı  yapılır. İkinci karma aşıdan 15 gün sonra  ilk lösemi aşısı ve 15-21 sonrada ikinci lösemi aşısı yapılarak  onun sağlığı için gerekli olan ilk aşılar biter. 3 aylıkta tek doz şeklinde kuduz aşısı yaptırılması yasal olarak  zorunludur. Parazit  uygulamaları  hayatı  boyunca iki ayda bir,    diğer aşıları  yılda bir kez tekrar edilir.

1 ve 2 aylık kedi bakımı için veterinerlerinizin önerilerinden çıkmamalısınız.